logo Zdravíčko
Návrh logotypu pro obchod se zdravou výživou Zdravíčko pro mě představoval velkou výzvu. Uvědomovala jsem si, jak dlouhou dvacetiletou historii a tradici tato prodejna ve středu Turnova má, a současně jsem toužila vnést do jeho nového loga něco osvěžujícího a inovativního.
Většina podniků zaměřených na prodej zboží ze sortimentu zdravého životního stylu využívá ve své grafické identitě piktogramy listů, ovoce nebo zeleniny. Chtěla jsem však na to jít tentokrát jinak. V malých městech přece lidé nakupují v místních obchodech nejen díky jejich sortimentu, ale také osobnímu přístupu a službám, které poskytují. Měla jsem tu výhodu, že jsem znala majitele Zdravíčka, a proto jsem se snažila, aby logotyp nějakým způsobem odkazoval na jeho veselou náladu a veskrze kladný přístup k životu.
Z několika předložených variant si vybral, podle mého názoru, tu nejlepší – subtilní rukopisný font, písmena napsána kapitálkami a vykreslena jemnými a elegantními, mírně nerovnými liniemi. K poslednímu písmenu jsem přidala několik tahů navíc, abych vytvořila dojem pána s buřinkou a úsměvavou tváří. Z písmene “O” tak vznikl jednoduchý piktogram, s nímž je možné pracovat dále do budoucna i samostatně.
Tím, že jsem symbol umístila až na konec textu, zůstává logotyp stále snadno čitelný, dobře rozpoznatelný a vytváří pozitivní přátelský až osobní dojem, což je pro obchodníky v malém městě obzvlášť důležité.